CASE HMI VESTAS

OPDRACHT

Extra magazijnruimte creëren, rekening houdende met de gewichtseisen en het dek van het schip.

WAT WE DEDEN

We laserscanden het dek van de Mercator om de ontworpen constructie perfect te kunnen koppelen aan de aangebrachte verankeringspunten op het dek.

HOE WE HET DEDEN

Om tot een goed eindresultaat te komen, werkten we volgens deze stappen:

  • De verplaatsing naar Turkije waar het schip gefinaliseerd werd op de scheepsjacht. We deden er het nodige voorbereidingswerk en stelden een plan van aanpak op aan de hand van de reeds doorgestuurde foto's en schetsen van de afgebakende zone.
  • 3D laserscanning van de afgebakende zone op de Mercator.
  • Post processing van de scans in het hotel.
  • Exporteren van een viewer van de gescande posities.
  • Het verwerken van de puntenwolk in ReCap en een selectie maken van de benodigde zone van de puntenwolk.
  • Rapportage van de puntenwolk aan ons engineeringsteam om de afgebakende zone in 3D uit te werken en zo het ontwerp te matchen met de realiteit.
  • De reis van de Mercator van Turkije naar Oostende werd ingepland en in Oostende was onze ingenieur meteen ter plaatse om de montage op te volgen.

RESULTAAT & MEERWAARDE

De visualisatie van de nieuwe constructie op de Mercator was het eindresultaat.
Dankzij de scanning garandeerden we een perfect fit en probleemloze montage van amper 15 minuten door onze ingenieur ter plaatse. Dankzij het ter plaatse scannen kon de Mercator zijn koers verderzetten zonder tijdsverlies of bijkomende kosten.

Of zoals de kapitein van het schip zou zeggen: 

"Is your ship in need of more space for equipment big and small?

Thanks to the expertise of nio and TEN they ensure a smooth transition before your next port call!".

 

Benieuwd wat nio voor uw bedrijf kan betekenen?

Neem contact met ons op